Primopredaja ključeva prvih hibridnih kamiona u RH

24. srpnja 2014.

U ponedjeljak  07. srpnja 2014. u sjedištu GKP Čakom d.o.o. upriličena je svečana primopredaja ključeva prvih hibridnih kamiona u Republici Hrvatskoj. Radi se o kamionima Fuso Canter 7C15 HEV Eco Hybrid s nadogradnjom za podizanje kontejnera. Direktorica GKP Čakom d.o.o. Snježana Tkalčec Avirović ključeve je primila iz ruku voditeljice prodaje kamiona i autobusa tvrtke Star import d.o.o. Kristine Kostelac. Svečanosti su prisustvovali i predstavnici nadograditelja, tvrtke Palfinger kran d.o.o. iz Rijeke,  na čelu s Natašom Rakovac-Rustja. Pored predstavnika naručitelja i prodavatelja svečanost su svojom nazočnošću uveličali i brojni visoki gosti među kojima i ministar zaštite okoliša Mihael Zmajlović, direktor Fonda za zaštitu okoliša Sven Müller, saborska zastupnica Nadica Jelaš, gradonačelnik Grada Čakovca Stjepan Kovač, dogradonačelnik Mario Medved, predsjednik Nadzornog odbora GKP Čakom d.o.o. Toni Fažon, predstavnici akademske zajednice i brojni komunalci.

Nabavna vrijednost vozila je 850.000,00 kn od kojih će 40% sufinancirati Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Vozila su ukupne mase 7,5 tona, a pokreće ih dizelski Blue Tec motor emisijskog razreda Euro VI, snage 110 kW (150 KS), potpomognut elektromotorom snage 40 kW. Okretni moment dizelskog motora iznosi 370 Nm, kojima treba pribrojiti još 200 Nm okretnog momenta elektromotora. Vozila  su opremljena jedinstvenim 6-stupanjskim automatiziranim mjenjačima Duonic s dvije spojke. Rezervoar dizel goriva je zapremine 100 litara dok je litij-ionska baterija kapaciteta 2 kWh i iznenađujuće male masa od svega 63,5 kg. Baterije se pune prilikom kočenja kad elektromotor radi kao generator. Kretanje i manevriranje pri malim brzinama izvodi se samo pomoću elektromotora što je posebno prikladno za uska gradska središta osjetljiva na buku i povećanu emisiju ispušnih plinova. Dizelski motor se aktivira pri brzinama iznad 10 km/h. Na kamione su ugrađeni podizači kontejnera nosivosti 4 t s teleskopskim rukama i upravljanjem iz kabine. Nadogradnja je domaći proizvod, razvijen i proizveden u PK d.o.o. Rijeka, a odlikuje ga mala masa od svega 980 kg.“